تمیز کردن کفش کتانی

تمیز کردن کفش کتانی

کفش‌های کتانی باید به روش‌های صحیح تمیز و درمان شوند تا عمر طولانی داشته باشند و در شرایط خوبی باقی بمانند. کفش‌های ورزشی یا همان کفش‌هایی که امروزه جزء استفاده روزمره ما هستند و معمولاً هم برای ورزش و هم برای راحتی در شرایط دیگر می‌پوشیم، باید ظاهر خوبی داشته باشند و بدبو نباشند، این امر تنها با مراقبت از آنها امکان‌پذیر است. روزانه و حتی بدون شستشوی مکرر با آب، آنها را تحت مراقبت منظم قرار دهید.
اگر می‌خواهیم کفش‌های ورزشی‌مان ماندگاری زیادی داشته باشند بهتر است چند قانون ساده را برای شستشو و نگهداری کفش‌های خود رعایت کنیم.
باید در نظر داشته باشیم که شستن با آب و مواد شوینده در دراز مدت باعث سایش آن ها می شود و ترجیحاً این کار را هم انجام ندهیم.


چگونه کفش های کتانی را بدون شستن آن ها تمیز کنیم؟ چه کاری باید انجام دهیم تا آن ها را برای مدت طولانی در وضعیت خوبی نگه داریم؟

در اینجا چند نکته و ترفند کاربردی وجود دارد که با هم بررسی می کنیم.


هرگز کفش های خود را با پای برهنه نپوشید، بلکه باید همیشه همراه آن جوراب پوشید تا از تماس بین کفش و پوست جلوگیری شود. این امر باعث می شود تا زمانی که ممکن است بوی بد ظاهر نشود و اخیراً سلامتی بدن و پا را تضمین می کند.
کمی جوش شیرین داخل کفش کتانی بریزید، و همیشه بعد از شستن پاها و پاشیدن مقداری از این پودر آن ها را بپوشید. جوش شیرین یکی از بهترین دئودورانت‌های طبیعی موجود است، زیرا بوها را نمی‌پوشاند، اما پاک می‌کند.
همیشه سعی کنید دو جفت کفش ورزشی در دسترس داشته باشید، زیرا کفش (مانند لباس برای بقیه) نیاز به استراحت دارد و به صورت روزانه پوشیده نمی شود.
داشتن کفش‌های کتانی بیشتر هزینه‌ای اضافی نیست، زیرا استفاده متناوب از آن‌ها باعث می‌شود دوام کمتری داشته باشند. در تمیز کردن آن ها عجله نداشته باشید و زمانی که هنوز کاملاً خشک نشده‌اند مجبور به پوشیدن نباشید. گاهی باید کفی کفش را بیرون آورد و تمیز نمود.
کفش‌های کتانی را بعد از هر بار استفاده، مسواک بزنید تا گرد و غبار و کثیفی سطح آن پاک شود.
آثار گل و خاک را در اسرع وقت (پس از خشک کردن) با استفاده از برس پاک می کنم.

 

برای قطعات جیر
 

می‌توانید قسمت‌های لاستیکی کفش‌ها را که البته با مالیدن آن‌ها با خمیر دندان (استفاده از مسواک قدیمی برای استفاده از آن) یا با مالش آن با پارچه آغشته به مواد شوینده تمیز نمود، اما خوب است از استفاده از آن خودداری کنید. الکل که آنها را زرد می کند و به مرور زمان باعث خرابی می شود.
برای ضد عفونی کردن رویه ها و حذف کثیفی سطح از آنها، از بخار بسیار داغ استفاده کنید، بخار به داخل الیاف نفوذ می کند و یک عملکرد پاک کنندگی و ضد باکتریایی بوجود می آورد.
لکه های روی کفش را می توان به طور موثر حتی بدون خیساندن در آب داغ از بین برد: آن ها را به آرامی با محلول آب گرم و مواد شوینده یا با آب و خمیر پایه بی کربنات با کمک یک مسواک قدیمی مالش دهید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس با یک پارچه تمیز و مرطوب شده بشویید.
برای تمیز کردن سطح کفش های کتانی چرمی صاف می توانید از شیر پاک کننده یا محلول آب گرم و صابون استفاده کنید یا از موادی که معمولاً در خانه دارید، اما باید از استفاده از الکل و برس های پرزدار خودداری کنید، زیرا باعث سفت شدن آن می شوند. مواد خشک می شوند و در دراز مدت باعث ایجاد ترک های نامناسب بر روی آن می شوند.
هر گونه رگه روی کفش را می توان با مالش آرام آن ها در جهت دایره ای با یک پد پنبه ای مرطوب شده با آب لیمو از بین برد و مطمئن شوید که آن را روی تمام سطح پارچه می کشید تا پس از خشک شدن در آفتاب تفاوت رنگ ایجاد نشود. آبلیموی که در این روش استفاده می شود برای سفید کردن کفش در پارچه های سبک نیز اثربخشی خاصی دارد، اما حتی در این مورد نیز باید همانطور که در بالا ذکر شد استفاده شود تا باعث تغییر رنگ نشود.
صابون های مخصوص چرم در بازار وجود دارد که نیازی به غوطه ور شدن در آب ندارند (کافی است آن ها را چندین بار با پارچه مرطوب بشویید)، اما از آنجایی که چرم را نرم می کنند، باید مراقب بود که از آن ها کمتر ودر حد ضرورت استفاده کنید.
جیر را می توان با یک پارچه میکروفیبر مرطوب شده با آب و صابون نیز تمیز کرد: اجازه دهید 5 دقیقه عمل کند، با یک پارچه دیگر مرطوب با آب تمیز و خوب بشویید، بگذارید خشک شود (نه در آفتاب) و سپس آن را برس بکشید.
برای محافظت از کفش های جیر در برابر باران و رطوبت، یک اسپری ضد آب موثر در بازار وجود دارد که تا حدی از آن ها در برابر لکه محافظت می کند.
اگر کفش‌های ورزشی‌تان با باران یا برف خیس شده است، هرگز آن ‌ها را روی رادیاتور قرار ندهید تا خشک شوند، بلکه آن‌ها را حداقل 30 سانتی‌متر از آن فاصله بگیرید یا بهتر است بگوییم در هوای آزاد و در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. کفش‌های کتانی کاملاً شکل خود را حفظ می‌کنند اگر بگذارید خشک شوند و درون آن را کاغذ سفید مچاله شده قرار دهید.
از آنجایی که رطوبت دشمن سلامت ما و کفش های ورزشی است، آن ها را فقط زمانی بپوشید که کاملاً خشک شده باشند و اجازه دهید جوراب هایی که می پوشید قبل از پوشیدن کاملاً خشک شوند.
برای اینکه کفش‌های کتانی خود را به مدت طولانی در وضعیت خوبی نگه دارید، آن‌ها را کاملا تمیز در جاکفشی قرار دهید و هر از چند گاهی آن‌ها را بیرون بیاورید و بپوشید تا هوا گرفته و تغییر شکل ندهند و خراب نشوند.
با نظافت منظم و رعایت این نکات، کفش های ورزشی که به لطف مراقبت مداوم، فقط گاهی اوقات با آب شسته می شوند، ماندگاری بسیار بیشتری خواهند داشت.

مجموعه اوساکفاش آماده راهنمایی شما عزیزان در انتخاب کفش و کیف مناسب شما می باشد.
از شما دعوت می شود تا از مدل های کیف و کفش در سایت و اینستاگرام اوساکفاش دیدن نمایید.

نظرها (0)

نظر خود را ثبت نمایید

نظر شما با موفقیت ثبت گردید و پس از تایید در سایت به نمایش در خواهد آمد.